ChatGPT برای سئو: راهنمای کامل با 7 نکته طلایی

  • صفحه نخست
  • ChatGPT برای سئو: راهنمای کامل با 7 نکته طلایی
Shape Image
Shape Image
ChatGPT برای سئو: راهنمای کامل با 7 نکته طلایی

آیا ظهور ChatGPT نشان دهنده پایان سئو است؟

اصلا. در واقع، زمانی که به درستی استفاده شود، می‌تواند کار سئوی شما را بسیار آسان‌تر کند.

تاکید بر “در صورت استفاده صحیح”.

می‌توانید از آن برای کمک به بخش تحقیق کلمات کلیدی، بازنویسی محتوای خود، ایجاد نشانه‌گذاری طرحواره و موارد دیگر استفاده کنید.

اما نمی توانید برای انجام تمام کارهای سنگین به ChatGPT تکیه کنید. داده هایی که به آن دسترسی دارد محدود است – به خصوص در نسخه پایه. و اغلب “توهم” می زند و پاسخ های نادرستی ارائه می کند. پس باید مراقب بود.

در این راهنما، موارد استفاده توصیه شده ChatGPT برای سئو را بررسی می کنیم، در حالی که محدودیت های ابزار را نیز معرفی می کنیم.

ChatGPT چیست؟

ChatGPT یک ربات چت پردازش زبان طبیعی از OpenAI است.

این بر روی GPT-3.5 و GPT-4 اجرا می شود که دو تا از جدیدترین و قدرتمندترین LLM (مدل های زبان بزرگ) موجود هستند.

این به آن اجازه می‌دهد تا مکالمات وهم‌آوری شبیه انسان داشته باشد و به وظایف سئو کمک کند.

اگرچه این ممکن است پیچیده به نظر برسد، استفاده از ChatGPT بسیار ساده است.

تنها کاری که باید انجام دهید این است:

  • اینجا ثبت نام کنید
  • یک درخواست را در نوار پیام در پایین تایپ کنید
  • صبر کنید تا ربات پاسخ دهد

در این مرحله به چیزی شبیه تصویر زیر خواهید رسید:

chatgpt برای سئو

به‌اندازه کافی ساده به نظر می‌رسد، اما چگونه پاسخ آن تا این حد انسانی است؟

پیش بینی توکن بعدی

مدل‌های زبان بزرگ، از جمله مدل‌هایی که ChatGPT را تقویت می‌کنند، با تبدیل متن به واحدهایی به نام «توکن» کار می‌کنند. مشابه نحوه درک مردم از متن به عنوان تکه های کلمات و علائم نگارشی.

بنابراین می‌توانید به ChatGPT برخی دستورالعمل‌ها (یا یک «اعلان») را به زبان مکالمه‌ای معمولی بدهید و آن چیزی که باید در آینده رخ دهد را پیش‌بینی می‌کند.

این به عنوان “پیش بینی توکن بعدی” شناخته می شود.

این همچنین به آن اجازه می دهد تا سبک های نگارش امضای نویسندگان را درک کند.

بنابراین می توانید از ChatGPT بخواهید که به سبک شکسپیر، فئودور داستایوفسکی یا هر نویسنده شناخته شده دیگری بنویسد. همچنین می‌توانید به آن بگویید که در نقش خاصی مانند نقش مخاطب هدف یا یک متخصص سئو عمل کند.

با این حال، ChatGPT محدودیت های خود را دارد.

مثلاً همه چیزهایی که می گوید دقیق نیست. و نسخه پایه فقط به مقدار محدودی از داده ها دسترسی دارد که تا سپتامبر 2021 منتهی می شود.

موارد استفاده از chatgpt

می توانید از ChatGPT برای موارد زیر استفاده کنید:

  • ایده های کلمه کلیدی طوفان فکری
  • ایجاد محتوا
  • نوشتن تگ عنوان و توضیحات متا در مقیاس
  • ایجاد نشانه گذاری طرحواره
  • نوشتن regex
  • ایجاد تگ های hreflang

و مواردی دیگر.

همچنین می‌توانید از این ابزار برای غلبه بر بلوک‌های خلاقانه استفاده کنید یا محتوای خود را به سبکی دیگر بیان کنید. حتی در ساخت لینک نیز کاربرد دارد.

این موارد تنها تعدادی از موارد استفاده ChatGPT برای SEO هستند. در زیر، روش‌های بسیار بیشتری را برای استفاده از این ابزار هوش مصنوعی، با جزئیات در مورد نحوه دقیق، پیدا خواهید کرد.

نحوه استفاده از ChatGPT برای سئو

در اینجا نحوه استفاده از ChatGPT برای کمک به فعالیت های سئوی خود، با چند مثال و راهنمایی برای استفاده حداکثری از این ابزار آورده شده است:

تحقیق کلمات کلیدی

همانطور که احتمالاً می دانید، تحقیق در مورد کلمات کلیدی برای ایجاد محتوایی که رتبه بندی می کند، حیاتی است. نه تنها به شما اطلاع می دهد که چه موضوعات و کلمات کلیدی را پوشش دهید، بلکه به شما کمک می کند محتوای خود را بهتر ساختار دهید.

تحقیق کلمات کلیدی همچنین می تواند به شما کمک کند تا هدف جستجوی کاربر را بهتر برآورده کنید.

برای روشن بودن، ChatGPT بهترین ابزار برای تحقیق کلمات کلیدی نیست. نسخه پایه به هیچ وجه به داده های حجم جستجوی کلمه کلیدی دسترسی ندارد.

اما نتایج آن همچنان می تواند از دیدگاه طوفان فکری مفید باشد.

می‌توانید ایده‌های کلیدواژه را مستقیماً از ChatGPT بپرسید مثلا:

همانطور که می بینید، تنها با چند کلیک کوتاه می توانید به لیستی از کلمات کلیدی دست پیدا کنید.

اگرچه این سریع‌تر از تکنیک‌های دقیق‌تر تحقیق کلمات کلیدی است، به عنوان مثال، به اندازه ابزارهای  Semrush Keyword Magic Tool به شما نتایج دقیقی نمی‌دهد.

همانطور که گفتم، نسخه پایه ChatGPT به هیچ وجه نمی تواند حجم جستجوی کلمات کلیدی دقیقی را ارائه دهد. برخی از کلمات کلیدی که ارائه می دهد ممکن است کاملاً مرتبط نباشند. سایرین ممکن است حجم جستجوی صفر داشته باشند.

البته این همیشه اتفاق نمی افتد. گاهی اوقات، ChatGPT کلمات کلیدی با حجم بالا نیز ارائه می کند.

به علاوه، کلمات کلیدی با حجم صفر به آن اندازه که به نظر می رسد بد نیستند.

“حجم صفر” لزوماً به این معنی نیست که کلمه کلیدی جستجوهای صفر دریافت کرده است. گاهی اوقات، Semrush و سایر ابزارهای تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی به سادگی اطلاعاتی در مورد آنها ندارند.

برخی از کلمات کلیدی با حجم صفر به طور بالقوه می توانند هزاران جستجو را دریافت کنند.

نکته دیگری که شایان ذکر است: مجموعه داده ChatGPT محدود به قبل از سپتامبر 2021 است.

این بدان معناست که از هیچ کلمه کلیدی یا موضوعی که پس از سپتامبر 2021 ظاهر شده و اکنون به موضوع شما مرتبط است، آگاه نخواهد بود.

با این حال، می‌توانید از ChatGPT به‌عنوان یک مکان پرش در کنار یک ابزار سئو ممتاز، برای ارائه فهرستی از ایده‌های کلمه کلیدی استفاده کنید.

همچنین می توانید از ChatGPT برای شناسایی استفاده کنید:

Long-Tail Queries

به عنوان یادآوری، یک کلمه کلیدی طولانی عبارتی است که تمایل دارد خاص تر باشد و حجم جستجوی کمتری دارد.

کلمات کلیدی مرتبط با کلمات کلیدی هدف شما

در ChatGPT، می‌توانید به عنوان مثال «لیستی از کلمات کلیدی مرتبط برای تمرینات لابرادور را به من بدهید» تایپ کنید. سپس ChatGPT لیستی از کلمات کلیدی مرتبط را تولید می کند، مانند:

کلمات کلیدی مرتبط با chatgpt

کلمات کلیدی مرتبط معنایی

به طور مشابه، می توانید از ChatGPT برای کلمات کلیدی مرتبط معنایی بخواهید (که گاهی اوقات به آن کلمات کلیدی LSI گفته می شود).

این کلمات کلیدی کلمات و عباراتی هستند که از نظر مفهومی مشابه کلمه کلیدی اصلی شما هستند.

آنها ممکن است برای جستجوی مورد نظر شما رتبه بندی نکنند. با این حال، آنها به ارائه زمینه به موتور جستجو در مورد محتوای شما کمک می کنند. آنها ممکن است مترادف کلمه کلیدی هدف شما باشند یا نباشند.

برای درک بهتر کلمات کلیدی مرتبط معنایی، در اینجا لیستی از آنها ارائه شده توسط ChatGPT آمده است:

chatgpt lsi keyword suggestion

داشتن فهرستی از کلیدواژه‌های مرتبط می‌تواند به شما کمک کند مقاله‌ای بنویسید که شانس خوبی برای جذب ترافیک زیادی داشته باشد، زیرا موضوعات فرعی بیشتری را پوشش می‌دهید که کاربران ممکن است به دنبال آن باشند.

طبقه بندی کلمات کلیدی بر اساس هدف جستجو

می‌توانید یک قدم فراتر بروید و از ChatGPT بخواهید جدولی با جزئیات نوع هدف جستجوی هر کلمه کلیدی ایجاد کند. سپس چت بات جدولی ایجاد می کند که هر کلمه کلیدی را به عنوان “تجاری”، “ناوبری”، “معاملات” یا “اطلاعاتی” برچسب گذاری می کند.

cgatgpt table detailing

این نشان دهنده نوع هدف نهایی است که جستجوگر با استفاده از کلمه کلیدی به دنبال دستیابی به آن است، بنابراین می توانید بگویید که آیا آنها با نوع محتوایی که ایجاد می کنید مطابقت دارند یا خیر.

آیا ChatGPT به اندازه یک ابزار سئو اختصاصی در این کار خوب عمل می کند؟

به طور کلی، نه.

به اعتقاد من نباید 100% به نتایج آن اعتماد کنید، اما همچنان به عنوان یک راهنمای خوب و کاربردی می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

ایجاد خوشه کلمات کلیدی

همچنین می‌توانید از ChatGPT بخواهید کلمات کلیدی شما را بر اساس ارتباط معنایی در خوشه‌ها سازماندهی کند.

برای مثال، وقتی از ChatGPT خواستم کلمات کلیدی مرتبط با رژیم غذایی سرخپوشان را بر اساس ارتباط معنایی در گروه‌هایی دسته‌بندی کند، این چیزی است که دریافت کردم:

chatgpt clusters keyword generation

در حالی که این هنوز به قابلیت‌های سازماندهی کلمات کلیدی Semrush نزدیک نیست، قطعا شروعی است.

ساختن استراتژی محتوا

زمانی که وب‌سایت خود را شکل می‌دهید، داشتن یک استراتژی محتوای جامع در ذهن بسیار مهم است. این شامل ایجاد خوشه‌های موضوعی است – فهرست‌های سلسله مراتبی از موضوعات مرتبط که در پست‌های وبلاگ پوشش خواهید داد.

شما می خواهید که همه این موضوعات فردی به سؤالات جستجوی رایج پاسخ دهند و همچنین برای یکدیگر منحصر به فرد باشند.

اگر مقالات مشابه زیادی ایجاد کنید، ممکن است از آدمخواری کلمات کلیدی رنج ببرید. این زمانی است که شما دو یا چند صفحه دارید که برای کلمات کلیدی مشابه رقابت می کنند.

بنابراین، چگونه یک لیست طولانی از ایده های محتوای منحصر به فرد ایجاد می کنید؟

ChatGPT می تواند کمک کند.

با درخواست از ChatGPT برای «ارائه فهرستی از موضوعات مرتبط با رژیم غذایی سرخپوشان»، نتایجی به شکل زیر دریافت خواهید کرد:

chatgpt content strategy

این به شما کمک می کند موضوعاتی را کشف کنید که در غیر این صورت فکر نمی کردید. حتی می توانید ChatGPT را برای سازماندهی عناوین موضوعی به صورت معنایی یا بر اساس نوع محتوا دریافت کنید.

برای مثال، می‌توانید از چت‌بات استفاده کنید تا ایده‌های محتوا را از نظر «پست‌های وبلاگ»، «راهنماهای گام به گام» و غیره سازماندهی کند.

از آنجا می‌توانید تاریخ انتشار محتوا را برنامه‌ریزی کنید، پست‌های رسانه‌های اجتماعی را سازماندهی کنید و ممیزی محتوا را انجام دهید.

پوستر اجتماعی و ابزار حسابرسی محتوا Semrush می تواند در این مراحل بعدی به شما کمک کند.

تولید محتوا

ChatGPT نمی تواند استراتژی محتوای شما را از ابتدا تا انتها ایجاد و اجرا کند.

اما می تواند در چندین زمینه تولید محتوا به شما کمک کند. مواردی مانند:

ایجاد یک طرح کلی و مختصر از محتوا

بنابراین، شما ایده های محتوا را دارید. اکنون تنها کاری که باید انجام دهید این است که محتوا را بنویسید.

من توصیه نمی کنم برای اجرای این قسمت صرفاً به ChatGPT اعتماد کنید. اما می توانید کمک آن را به عنوان نقطه شروعی برای تحقیقات خود دریافت کنید.

انجام تجزیه و تحلیل و آنالیز رقبا برای ایجاد یک خلاصه جامع هنوز حیاتی است. می‌توانید از ابزارهای Semrush’s Topic Research و Outline Builder برای یافتن سرفصل‌هایی که ChatGPT از قلم انداخته است استفاده کنید.

برای دریافت یک طرح کلی، می‌توانید از ChatGPT بخواهید «یک طرح کلی محتوا برای یک پست وبلاگ در مورد رژیم غذایی سرخپوشان و دیابت ایجاد کند».

همچنین می توانید از نظر تعداد کلمات، تعداد سرفصل ها و سبک کلی مقاله، خواسته خود را از مقاله مشخص کنید.

به عنوان مثال، آیا به دنبال ایجاد یک قطعه محتوا با تعداد زیادی لیست نقطه یا چندین جدول هستید؟

هرچه درخواست‌های خود را برای ChatGPT واضح تر بیان کنید، خروجی‌های آن بهتر خواهد بود – به‌ویژه وقتی صحبت از تولید خطوط کلی محتوا باشد.

همچنین می توانید از ChatGPT درخواست کنید تا یک خلاصه محتوای اولیه ایجاد کند. می‌توانید به آن راهنمایی کنید که مخاطب هدف چه کسی است و لحن صدا چگونه باید باشد، یا می‌توانید اجازه دهید به شما در تعیین آن‌ها کمک کند.

همانطور که گفته شد بهتر است خودتان با آن تمرین کنید و محتواهای مختلف ایجاد کنید تا در این زمینه حرفه ای شوید.

نوشتن محتوا توسط ChatGPT

هرچند در بسیاری موارد ChatGPT برای سئو مناسب است ولی پیشنهاد نمی‌کنم از آن برای تولید کل محتوا استفاده کنید.

می تواند خیلی سریع یک پیش نویس خشن به شما بدهد. اما وقتی این کار را انجام می‌دهد، صرفاً آنچه را که «می‌داند» بر اساس مجموعه داده‌ای که روی آن آموزش دیده است، خلاصه می‌کند و سپس از قدرت پیش‌بینی نشانه بعدی خود برای نوشتن مقاله استفاده می‌کند.

اگر سعی کنید آن را وادار به نوشتن «محتوای سئو» کنید، چیزی که به دست می‌آورید، نوشتنی است که اغلب تکراری، سنگین کلمه کلیدی و فاقد اصالت است. در ضمن بدون توجه به بسیاری از مسائل که قبلا به آن اشاره کردم.

همچنین قرار نیست دستورالعمل های E-E-A-T Google (تجربه، تخصص، اختیار و اعتماد) را رعایت کند.

گفتنی است، برخلاف تصور عمومی، گوگل کاملاً مخالف محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی نیست.

گوگل اخیرا موضع خود را در مورد ایجاد محتوای هوش مصنوعی روشن کرده و بیان کرده است:

عکس العمل گوگل در رابطه با تولید محتوا با هوش مصنوعی

اساساً، تا زمانی که محتوای شما ارزش افزوده داشته باشد، نباید به عنوان هرزنامه تفسیر شود.

اما شما باید حداقل هر محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را که تولید می کنید به دقت بررسی، بررسی و ویرایش کنید.

یکی از موارد استفاده خوب برای این ممکن است ایجاد یک بخش ساده “درباره ما” یا چیز دیگری باشد که برای رتبه بندی ساخته نشده است.

سپس می‌توانید محتوا را طوری ویرایش کنید تا با لحن و سبک شرکت شما مطابقت داشته باشد.

که ما را به نکته بعدی می رساند…

بازنویسی مطالب با لحن دلخواه خود

اگر در تلاش هستید که لحن مناسب را انتخاب کنید، ChatGPT می تواند کمک کند.

برای مثال، فرض کنید می‌خواهیم مقاله تولیدی را رسمی‌تر کنیم، پس پیام زیر را برای chatgpt ارسال می کنیم:

“می توانی محتوای بالا را به صورت رسمی تر به من تحویل بدی؟”

یا می‌توانیم همه چیز را در نقطه مقابل قرار دهیم و اجازه دهیم ChatGPT جنبه سرگرم‌کننده آن را به ما نشان دهد:

“می توانی محتوا را سرگرم کننده تر تولید کنی؟”

نکته این است که ChatGPT می تواند به شما کمک کند تا محتوای خود را تغییر دهید یا بهبود بخشید. فقط برای نوشتن مطالب، بدون هیچ نظارتی به آن اعتماد نکنید.

به یاد داشته باشید که حداقل باید هر محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را به دقت بررسی، بررسی و ویرایش کنید. به عنوان مثال، اگر برخی از محتوای تولید شده توسط ChatGPT را در نوشته خود ادغام کنید یا با نویسندگان خارجی کار کنید، می توانید از ابزارهایی مانند Plagiarism Checker برای احراز هویت محتوای آنها استفاده کنید.

به همین دلیل است که من این مورد استفاده را خیلی بیشتر از مورد قبلی دوست دارم. می‌توانید محتوایی را که قبلاً نوشته‌اید به آن بدهید (بنابراین می‌دانید همه چیز دقیق است)، و چیزی بسازید که با مخاطب هدف شما همخوانی بهتری داشته باشد.

دریافت سوالات متداول مرتبط با محتوای شما

بخش سؤالات متداول در یک پست وبلاگ نشان دهنده سؤالاتی است که مخاطبان شما برای دانستن پاسخ آنها می سوزند.

این می تواند ارزش کلی مقاله شما را تقویت کند و همچنین به شما کمک کند تا در بخش «افراد همچنین می پرسند» در گوگل رتبه بندی کنید.

به سادگی از ربات بپرسید «سؤالات رایج مرتبط با [موضوع] چیست؟»، و فهرست بلندبالایی از ایده های پیشنهادی به شما ارائه خواهد شد.

حتی می‌توانید از آن بخواهید که برخی از پاسخ‌ها را به سؤالات متداول برای شما ترسیم کند، مانند این:

ایده های ه.ش مصنوعی ChatGPT برای سوالات متداول

یا می‌توانید از عبارت «در اینجا یک نمونه نوشتاری است» استفاده کنید.” لطفاً سوالاتی را که ممکن است در حین خواندن آن بوجود آید را لیست کن” و سپس نمونه نوشتاری خود را بنویسید.

همانطور که می بینید، سپس مجموعه ای از سؤالات متداول را دریافت خواهید کرد که به طور بالقوه می توانید در مقاله خود از آنها استفاده کنید.

ممکن است انتخاب کنید که آنها را به عنوان سؤالات متداول مستقل در پایین محتوای خود قرار دهید، یا می توانید پاسخ آنها را در طول متن در نظر بگیرید تا خوانندگان پس از خواندن مقاله شما سؤالی نداشته باشند.

اگر یکی از سؤالات پیشنهادی بسیار تأثیرگذار است، حتی می توانید آن را به بخش جداگانه ای در مقاله خود تبدیل کنید.

برچسب‌های عنوان متا و توضیحات متا Killer SEO را ایجاد کنید

تگ های عنوان و توضیحات متا به خوبی نوشته شده می تواند ترافیک جستجوی شما را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد.

آنها زمینه را هم برای کاربران و هم برای خزنده های موتورهای جستجو فراهم می کنند. و یک برچسب عنوان قانع کننده و توضیحات متا می تواند افراد را متقاعد کند که کلیک کنند در حالی که در غیر این صورت نمی توانند کلیک کنند.

متن تگ عنوان صفحه توسط گوگل برای ایجاد پیوند عنوان آبی برای آن صفحه استفاده می شود، مانند این:

ChatGPT Title creation

در حالی که توضیحات متا صفحه معمولاً توسط Google برای ایجاد توضیحات زیر لینک عنوان استفاده می شود:

google meta description

می توانید از ChatGPT برای ایجاد عناوین متا و توضیحات (بدون دردسر و به اندازه) استفاده کنید. مثل این:

تولید عنوان و توضیحات متا با ChatGPT

فقط کورکورانه از کار ChatGPT روی این موارد استفاده نکنید. آنچه می نویسد اغلب طولانی است.

در حالی که محدودیت سختی وجود ندارد، به طور کلی ایده خوبی است که برچسب های عنوان خود را تا 60 کاراکتر یا کمتر نگه دارید. و برای اینکه توضیحات متا شما کمتر از 160 کاراکتر باشد. به این ترتیب، احتمال کمتری دارد که توسط Google کوتاه یا بازنویسی شوند.

(همچنین باید هر چیزی را که ChatGPT می نویسد، همانطور که قبلاً ذکر کردم، به دقت بررسی کنید.)

اما همچنان می‌توانید با درخواست از ChatGPT برای ارائه 5 تا 10 ایده مختلف برای برچسب‌های عنوان و توضیحات متا برای یک صفحه وب، از این امکان استفاده کنید و سپس یکی را که بیشتر دوست دارید انتخاب کنید (و تغییر دهید).

کشف شکاف های محتوا

برای دستیابی به قدرت کامل در جایگاه خود، باید تمام شکاف های محتوایی را شناسایی و پر کنید.

منظور من به معنای واقعی کلمه هر موضوعی است که به کلمه کلیدی اصلی شما مربوط می شود، که رقبای شما ممکن است خودشان را پوشش داده باشند یا نداشته باشند.

با ChatGPT، می‌توانید تمام عناوین خود را تایپ کنید و از ربات بخواهید شکاف‌های محتوا را شناسایی کند.

یا، می‌توانید از آن بخواهید که یک نقشه سیلو محتوا ارائه کند، که از آن می‌توانید موضوعات ناشناخته را علامت بزنید. به طور مثال:

ChatGPT content gaps suggestion

می‌توانید با انتخاب یکی از موضوعات ذکر شده در بالا و پرسیدن موارد زیر از ChatGPT یک قدم فراتر بروید و شکاف‌های محتوای خاص بیشتری پیدا کنید:

تولید عناوین مرتبط با چت gpt

با انجام این کار برای هر موضوع جداگانه پیشنهاد شده برای درخواست سیلو محتوای اصلی، می توانید ایده های زیادی برای موضوع ایجاد کنید که در غیر این صورت هرگز فکرش را نمی کردید.

قبل از بیرون رفتن و ایجاد صفحات برای همه آنها، عناوین پیشنهادی را بخوانید – ممکن است متوجه شوید که برخی از آنها با یکدیگر آدمخوار می شوند یا ممکن است حجم جستجو برای آنها وجود نداشته باشد.

کشف شکاف های دانش در مقالات فردی

همچنین می‌توانید از ChatGPT برای شناسایی شکاف‌های دانش موجود در مقالات جداگانه استفاده کنید.

وقتی نوشتن یک مقاله را تمام می کنید، چگونه درک مطلب را اندازه می گیرید؟ به عبارت دیگر، چگونه می دانید که تمام مبانی موضوع را پوشش داده اید؟

آیا آن را نقطه به نقطه با رقبای خود مقایسه می کنید و می بینید که اندازه آن چگونه است؟

نه – این یک اتلاف وقت بزرگ خواهد بود.

به خصوص زمانی که می‌توانید به معنای واقعی کلمه مقاله خود را در ChatGPT کپی و جایگذاری کنید و از آن بخواهید «شکافهای محتوا را در این مقاله پیدا کند» .

سپس ChatGPT با فهرستی از موضوعات گمشده از مقالات دیگر باز می گردد، مانند:

ChatGPT article Knowledge Gaps

سپس می توانید مقاله خود را به جامع ترین مقاله در اینترنت تبدیل کنید.

از طرف دیگر، می توانید مقالات خود و رقبای خود را در ChatGPT کپی و جایگذاری کنید و از آن بخواهید موضوعاتی را که رقیب شما پوشش داده است و شما از قلم انداخته اید، بیابد.

بهینه سازی محتوا

می توانید مقاله خود را از طریق ChatGPT اجرا کنید تا فرصت های جدید بهینه سازی محتوا را کشف کنید.

اگر فراموش کرده اید: برای رسیدن به بالای SERP ها، باید صفحه خود را به روش های بیشتری به غیر از اضافه کردن کلمات کلیدی بهینه کنید.

محتوای شما باید هدف جستجوی کاربر را برآورده کند، منحصر به فرد و طبیعی باشد، دارای کلمات کلیدی مناسب باشد و توسط موتورهای جستجو قابل درک باشد. در غیر این صورت، احتمالاً صفحه وب شما رتبه بندی نخواهد شد. (اگرچه همیشه استثناهایی وجود دارد، مثلاً اگر سایت شما دارای DA (اقتدار دامنه) بسیار بالایی باشد.

همانطور که قبلاً در این مقاله توضیح داده ایم – ChatGPT می تواند به شما در انجام این کار کمک کند. اما راه های دیگری نیز وجود دارد که ما هنوز به آنها توجه نکرده ایم، مانند:

  • بازنویسی: اگر محتوای تکراری یا سرقت ادبی را تجربه می‌کنید، می‌توانید متن مربوطه را در ChatGPT بچسبانید و از آن بخواهید «این محتوا را با حفظ معنای آن بازنویسی/بازنویسی کند…». سپس ربات لیستی از جملات متنی را ارائه می دهد.
  • تجزیه و تحلیل احساسات: می توانید از ChatGPT بخواهید محتوای شما را بررسی کند و احساس کلی قطعه را تعیین کند. به عنوان مثال، می‌توانید از آن بخواهید «یک مقدار مثبت، منفی یا خنثی برای متن زیر تعیین کند…» و سپس مقاله شما. این مشخص می کند که آیا به خلق و خوی هدف دست یافته اید یا خیر.

به CTAهای عالی نیاز دارید؟

اگر محصول یا خدماتی را می فروشید، باید مقالات خود را با یک فراخوان برای اقدام (CTA) کامل کنید. این جمله پایانی است که خوانندگان را به مشتری شدن دعوت می کند.

آنها خواننده را تشویق می کنند تا بسته به آنچه ارائه می دهید، از صفحات بیشتری از محتوای شما بازدید کند، محصولی بخرد، در اشتراک شما ثبت نام کند یا موارد مشابه.

علیرغم سادگی ظاهری، CTAها چیزی هستند که سازندگان محتوا بارها و بارها آن را اشتباه می گیرند. آنها اغلب در برانگیختن شور و شوق شکست می خورند و مرتباً لنگ و اجباری دیده می شوند.

خبر خوب این است: می‌توانید از ChatGPT بخواهید که CTAهای هیجان‌انگیزی ایجاد کند که پاسخی را برانگیزد و با هدف جستجوی هدف مطابقت داشته باشد.

یه نگاهی به این بنداز:

ChatGPT CTA creation

مانند تمام محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی، بهتر است این موضوع را به گونه ای انجام دهید که با لحن صدا و واژگان برند شما مطابقت داشته باشد. با این حال، این قطعا چیزی برای کار کردن به شما می دهد.

لینک سازی

بک لینک ها ستون فقرات هر کمپین سئوی خوب هستند و می توانید از ChatGPT برای پیدا کردن و (امیدواریم) بهترین ها برای وب سایت خود استفاده کنید.

چگونه؟

با درخواست از آن برای یافتن فرصت‌های ارتباطی اصلی در جایگاه شما.

بک لینک ها اساساً نشانه تایید از یک وب سایت به وب سایت دیگر هستند. اگر دامنه شما یک بک لینک از وب سایت دیگری دریافت کند، آنها به وضوح فکر می کنند که محتوای شما ارزش آن را دارد.

اینجاست که ChatGPT وارد می‌شود. اگر چیزی در مورد پیوند بیلدینگ نمی‌دانید یا استراتژی مؤثری ندارید، می‌توانید از ChatGPT بخواهید که برای شما استراتژی کند.

به عنوان مثال، می‌توانید از ربات بخواهید تا فهرستی از ایده‌های بک لینک برای جایگاه شما ارائه کند، همانطور که در زیر نشان داده شده است:

درخواست از چت جی پی تی برای ارائه بک لینک به ما

و با اینچنین جوابی روبرو خواهید شد:

پاسخ chatgpt به درخواست بک لینک

شما می توانید از انتخاب های بالا به عنوان الگو برای اینکه با چه کسی تماس بگیرید استفاده کنید.

دریافت توصیه های Anchor Text

قدرت بک لینک ها و لینک های داخلی با Anchor Text ضعیف (بخش قابل کلیک یک هایپرلینک) کاهش می یابد.

در زمینه بک لینک های شما، متن لنگر در وب سایت های خارجی ظاهر می شود. بازدیدکننده سایت در وب سایت دیگری می تواند با کلیک بر روی متن لنگر به دامنه شما برسد.

انکر تکست تقریباً به اندازه خود بک لینک مهم است. اگر متن لنگر بیش از حد طولانی باشد، به محتوای صفحه پیوند داده شده مرتبط نباشد یا به نظر هرزنامه باشد، ممکن است بیشتر از اینکه مفید باشد به سایت شما آسیب وارد کند.

متن لنگر «تطابق دقیق» (یعنی متن لنگر که شامل کلمه کلیدی اصلی شما است) خوب است، اما نباید بیش از حد از آن استفاده کرد.

اگر مطمئن نیستید، می توانید از ابزار حسابرسی بک لینک Semrush برای تجزیه و تحلیل متن لنگر خود و شناسایی لنگرهای ضعیف یا اسپم که می توانند به تلاش های لینک سازی شما آسیب بزنند، استفاده کنید.

سپس می توانید از ChatGPT برای ارائه پیشنهادات متن لنگر مرتبط استفاده کنید، مانند:

کمک به متن لنگر توسط ChatGPT

پس از این، می توانید با وب مسترها تماس بگیرید و از آنها درخواست کنید که متن لنگر را به یکی از پیشنهادات ذکر شده در بالا ویرایش کنند. یا، می‌توانید این گزینه‌ها را برای پیوندهای آینده‌ای که می‌خواهید بسازید، ذخیره کنید.

لنگرهایی که ChatGPT ارائه می دهد نیز نقطه شروع بسیار خوبی برای استراتژی پیوند داخلی شما هستند. شما می خواهید از لنگرهای تطبیق دقیق تری برای پیوندهای داخلی خود استفاده کنید، اما ارائه گزینه های مختلف می تواند دشوار باشد.

ایجاد قوانین robots.txt

اگر قوانین robots.txt را درک نمی کنید، نگران نباشید – ChatGPT می تواند به عنوان مترجم شما عمل کند.

robots.txt اساسا یک فایل متنی است که عنکبوت های موتورهای جستجو می خوانند. به آنها اطلاع می دهد که چه صفحاتی را خزیدن/ایندکس کنند و کدام صفحات را خزیدن/ایندکس نکنند.

یک خطای robots.txt می‌تواند باعث بروز مشکلاتی در خزیدن و نمایه‌سازی شما شود. اما، اگر نمی دانید چگونه یک فایل robots.txt ایجاد کنید، چگونه می توانید از این خطاها جلوگیری کنید؟

خوب، می توانید به سادگی از ChatGPT بخواهید که قوانین robots.txt را ایجاد کند، همانطور که در اینجا نشان داده شده است:

ایجاد قوانین robts.txt توسط chatgpt

این نه تنها به شما در درک قوانین robots.txt کمک می کند، بلکه خطر ایجاد خطا در فایل شما را نیز به حداقل می رساند.

همچنین می توانید از این ابزار برای بررسی فایل robots.txt خود استفاده کنید. اگر در مورد خزیدن و فهرست نشدن صفحات خاصی مشکل دارید، از ChatGPT بپرسید که آیا robots.txt شما آن را مسدود می کند یا خیر.

منبع محتوا: backlinko.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *